Ana Sayfa > TESCİL > Tescil İşlemleri

Tescil İşlemleri

Müstahsil Listesi

 

MÜSTAHSİL EXCEL LİSTESİ ÖRNEĞİ           >> İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN    

 

 


Satış Listesi

 

SATIŞ FATURASI EXCEL LİSTESİ ÖRNEĞİ           >> İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN   

 


 

 

Müstahsil Tescil Ücreti Nasıl Hesaplanır?

Formül:

Müstahsil Tescil Ücreti = Brüt Tutar - (Stopaj + Bağkur) / 1000

Müstahsil listenizdeki toplam brüt tutardan stopaj ve bağkur kesintilerinin toplamı düşüldükten sonra kalan tutar bine bölünür çıkan rakam tescil ücreti olarak hesaplanır. Eğer Müstahsil tarihi 30 günü geçmişse Tescil ücretinin %50'si, tescil ücretine ilave edilerek gecikme ücretiyle birlikte tescil ücreeti alınır.

Örneğin:

1.000TL Tescil ücreti tuan bir müstahsil tescilinde 500TL gecikme ücreti üzerine ilave edilerek 1.500TL tescil ücreti alınır.

 

 

Fatura Tescil Ücreti:

Formül: 

Fatura Tescil Ücreti = KDV hariç tutar / 1000 (ÜST LİMİT HER FATURA İÇİN 250 TL'dir.)

Örneğin:

KDV hariç tutarı 150.000 TL olan bir faturanın tescil ücreti 150TL'dir. KDV hariç tutarı 750.000TL olan bir faturanın tescili ise 250TL üst limit olduğundan tescil ücreti 250TL'dir. Bu hesaplama her bir fatura için geçerlidir. 

 

 

Uyulması Gereken Önemli Kurallar

* Her ayın 23'üne kadar bir önceki ay kesilen müstahsil makbuzlarının listesi yapılarak borsada tescil yapılması gerekmektedir. Eğer ayın 23'ü geçerse zirai stopajı 2 katı hesaplayarak ilgili vergi dairesine tahakkuk edilmesi veya düzeltme beyanname verilmesi sonrasında tescil işleminiz yapılacaktır.

* Borsaya teminat verilmediyse zirai stopajınızı ödeme yaptıktan sonra tescil işleminiz yapılacaktır.

* Borsaya verdiğiniz teminat tutarı tek seferdeki müstahsil tescilinizden doğan zirai stopaj tutarının altına kalırsa ya teminat rakamı güncellenmeli yada zirai stopaj peşin ödenmelidir. Ödeme yapıldıktan sonra veya teminat rakamı güncellendikten sonra işlem yapılacaktır.

* Müstahsil tescili yaptırdığınızda ilgili müstahsil döneminin zirai stopaj borcunu ödeme yaptıktan sonra Stopaj ödeme dekontunu  (Vergi Tahsil Alındısı ) alıp tarafımıza iletmeniz halinde sonra ki müstahsil listesinin tescili yapılacaktır. Örneğin Ocak 2020 tarihli müstahsil Şubat 23'üne kadar borsa da tescili yapıldı, Şubat 2020 döneminde kesilen müstahsillerin tescil işlemi Mart 23'üne kadar yapılması gerekmektedir. bir önceki tescil işlemindeki müstahsil dönemi Ocak 2020 olduğundan dolayı Ocak 2020 dönemi zirai stopaj borcu ilgili vergi dairesine ödeme yapılıp Borsaya Stopaj ödeme dekontu (Vergi Tahsil Alındısı) iletilmeden Şubat dönemi kesilen müstahsilin tescili yapılamaz. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli husus bir önceki tescil işlemindeki müstahsil dönemine ait zirai stopaj borcunun kalmaması gerekmektedir. Müstahsil tescili yapıldığında sistem üyeyi ilgili müstahsil dönemine göre zirai stopaj borcundan dolayı sorumlu tutar, teminat verildiğinde sistemde en fazla 1 adet zirai borç bekleyebilir. Teminat verilmemişse Önce ödeme yapılıp daha sonra tescil işlemi yapılacaktır.

* 30 günü geçen müstahsillerde tescil ücretinin %50'si, tescil ücretine ilave edilerek hesaplanır. %50 gecikme ücreti alınır. 

* Müstahsil listesi yapılması zorunludur, kesilen müstahsil makbuzu bir adet dahi olsa ilgili liste beyan edilmesi gerekmektedir. 

* Tescil ücreti, Tescil yapıldığı günde yapılması gerekmektedir. Vadeli ödeme işlemi yapılamaz. 

* Borsaya aidat borcu olan üyelerin tescil işlemi yapılamaz. Önce aidatın ödenmesi gerekmektedir.

* Satış faturası tescilinin yapılabilmesi için sistemdeki stoğunuzun faturadaki ürün miktarını karşılaması gerekmektedir. Önce giriş sonra çıkış işlemi yapılır. 

 

 

 

 

 

 

ÖNEMLİ DUYURU

01.01.2019 tarihi itibarı ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinin Ticaret Borsaları için yapmış olduğu (TİBOS) Ticaret Borsaları Otomasyon Sistemini kullanacağımızdan dolayı yeni yıl itibarı ile firmanızın stoklarını gösterir evraklarınızın yeni yıl işlemlerinizden önce borsamıza getirilmesi gerekmektedir kontrol sağlandıktan sonra işlemleriniz yapılacaktır. Eğer stoklarınız yetersiz ise sistem satış işlemine izin vermeyecektir. Bazı ürünler hariç (İnek sütü vb.) alışı beyan edilen ürünlerin satışının da beyan edilmesi gerekmektedir.

Yeni Borsa yazılımında her müstahsil tarihi sistem tarafından kontrol edilecek ve 30 günü geçmiş müstahsiller için gecikme ücreti yansıtacaktır. Gecikme ücreti ödememek ve yoğunluğa kalınmaması adına Müstahsil listesi yukarıda linkini verdiğimiz Excel kalıbını indirip, içerisine müstahsil bilgilerini doldurduktan sonra her ayın ilk haftası müstahsil listelerini göndermeniz gerekmektedir. Çoklu satış faturası olan üyelerimiz için de fatura listesi excel dosyası örneğinin linki verilmiştir, link üzerinden excel kalıbını indirerek fatura bilgilerinizi excel dosyasına doldurup tarafımıza göndermeniz gerekmektedir. 

 

HANGİ YOLLAR İLE EXCEL DOSYASINI İLETEBİLİRİM?

(Tercihimiz) Merkez Mail Adresi:  tescil@stb.org.tr >> Bu Mail adresini kullanarak Excel dosyanızı merkeze iletebilirsiniz.

Taşınabilir Bellek: Flash Disk veya Taşınabilir Hard Disk'e  (Harici Disk) dosyayı kopyalarak Borsamıza gelip işlemlerinizi yaptırabilirsiniz.

Şubelere işlem yaptıran üyelerimiz, Şube Yetkilileri ile görüşerek iletim yollarını görüşebilirsiniz.